Latvijos nacionalinių oro linijų „airBaltic“ ateityje greičiausiai laukia drastiškas maršrutų mažinimas. Norint išlaikyti dabartinę skrydžių struktūrą, bendrovei papildomai reikėtų dešimčių milijonų latų (iki šimto milijonų Lt). Latvijos vyriausybė vargu ar galės skirti tokias sumas.
Apie galimą maršrutų naikinimą spaudai pranešė buvęs šalies finansų ministras ir daugiametis „airBaltic“ valdybos narys Edmundas Krastinšas.
„Vyriausybė vargu ar ryžis rizikingiems ir brangiems žingsniams, kurių reikėtų norint išgelbėti bendrovę. Greičiausiai pinigų nebus skirta ir Latvijos oro linijų laukia pertvarkymas pagal „Estonian Air“ modelį. Išlaikyti dabartinį maršrutų skaičių brangu. Tuo labiau, kad dalis jų nuostolingi“, – portalui „telegraf.lv“ kalbėjo Krastinšas.
„AirBaltic“ daugiausia pinigų išleidžia degalams ir lėktuvų nuomai. Net jei orlaiviai būtų perkami, ne nuomojami, finansinių srautų struktūros tai nepakeistų.
Pasak Krastinšo, buvęs oro linijų vadovas Bertoldas Flikas skrydžius dėliojo taip, kad keleiviai nebūtų vežiojami tiesiogiai iš vieno miesto į kitą, bet turėtų keliauti su persėdimu Rygoje. Norint pakeisti šią nepelningą sistemą reikia palyginti didelių investicijų. Siekiant pritraukti daugiau keleivių tektų orientuotis į pigių skrydžių linijų modelį, tačiau norint pereiti prie jo taip pat reikia investuoti.
Vyriausybės vadovams teks apsispręsti, ar toliau vystyti nuostolingą tranzitinių skrydžių per Rygos oro uostą modelį, ar eiti Estijos pramintu keliu. „Estonian Air“, skirtingai nei „airBaltic“ nesistengia užimti kuo didesnės rinkos dalies. Bendrovė tiesiog aptarnauja keliasdešimt maršrutų, kurių visų galutinis taškas Talino oro uoste.
Kristinšo nuomone, vienintelė reali išeitis – pritraukti strateginį investuotoją, kuris sumažintų finansinę naštą Latvijos biudžetui.
Krastinšas teigia, kad „airBaltic“ galėtų susidomėti kinai, kuriems reikia ES reikalavimus atitinkančios bendrovės, kad galėtų pradėti plėtrą Senajame žemyne. Ekspertas taip pat įvardina ir vieną iš Bertoldo Fliko klaidų – verslininkas tiesiog neapskaičiavo, kiek kainuos plėtra.
„AirBaltic“ maršrutus naikina ne pirmą kartą. Rudenį buvo kilusi sumaištis kai oro linijos staiga atšaukė keliolika reisų. Vasarą diskutuota ar skrydžių bendrovė nebankrutuos, tačiau tada finansinius sunkumus, bent laikinai, latviams pavyko įveikti. Kol kas neaišku ir kuo baigsis teisinė kova su atleistu buvusiu
„airBaltic“ vadovu Bertoldu Fliku.