Latvijos ūkio ministras Artis Kamparas pareiškė, kad Latvijos nacionalinė oro linijų bendrovė „Air Baltic Corporation“ greitai gali tapti nemokia ir skrydžių bendrovės vadovus apkaltino pinigų plovimu. Ši žinia įdomi ir tuo, kad oro linijos ir oficialus 2011 m. Europos vyrų krepšinio čempionato (“EuroBasket 2011″), vyksiančio Lietuvoje, vežėjas.
Toks valdininko pareiškimas keistas, nes Vyriausybė yra šios bendrovės dalininkė. „AirBaltic” skraido iš Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų, tačiau, atėjus „Wizz air“ ir plečiantis „Ryanair“ skrydžių geografijai dalį maršrutų panaikino. Nuo kovo 27 d. oro linijos iš Vilniaus tiesiogiai nebeskraido į Dubliną, Londoną, Romą ir Paryžių.
Šiandien „airbaltic” iš Vilniaus skraido į Kopenhagą, Rygą ir Taliną.
Kaip rašo „delfi.lv“, per penkis šių metų mėnesius „airBaltic”, nepaisant to, kad 2010 m. vyriausybė skyrė 73 mln. Lt paramą įsigyti naujiems lėktuvams, patyrė 87,64 mln. Lt nuostolių. Savo ruožtu, oro linijų vadovai žadėjo, kad šie metai bus pelningi.
„AirBaltic“ vadovai savo ruožtu pareikalavo ministro atsistatydinimo ir pažadėjo kreiptis į teismą.
Latvijos ministrai ne pirmą kartą pranašauja oro linijų bankrotus. 2008 m. Latvijos transporto ministras Ainaras Šleseras teigė, kad lietuviškoji „FlyLAL” oro bendrovė netrukus subankrutuos. Tada valdininkas portalui “atn.lt” paaiškino ir tokio pareiškimo motyvus: „FlyLAL” veikė neprofesionaliai: „Čia jie puolė rengti čarterinius reisus, čia griebėsi reguliariųjų skrydžių. O dabar žiemos sezonui rengiasi atidaryti maršrutą į Madridą ir parduoda lėktuvų bilietus. Visiškas absurdas. Kas gi ten iš Lietuvos skraidys į tą Madridą?”
Nors tada mūsų ministrai latviams siuntė pasipiktinimo raštus, o pats „FlyLAL” grasinosi teismais, ministro pranašystė išsipildė. Kaip bus su „airBaltic“ parodys laikas. Deja, tokie pareiškimai kelia nerimą, nes pasitraukus šiai skrydžių bendrovei Lietuvos oro uostų pasiekiamumas vėl stipriai sumažėtų.
„Air Baltic Corporation” įkurta 1995 m. Latvijos valstybei priklauso 52,6 proc., „Baltijas aviācijas sistēmas SIA” – 47,2 proc. akcijų. Optimizmo neįkvepia ir paskutiniai Latvijos žiniasklaidos pranešimai, kad norint išgelbėti „airBaltic” skubiai reikia investuoti 450 mln. Lt. Šaliai, kamuojamai finansų krizės ir imančiai paskolas iš Tarptautinio valiutos fondo, tai milžiniška suma.
Visgi, galbūt oro linijas dar pavyks išgelbėti. Skelbiama apie derybas su Kinijos „Hainan Airlines“ skrydžių bendrove, kuri norėtų įsigyti Latvijos nacionalinio vežėjo akcijas.