Ryanair eilinį kartą įrodė, kad nors skelbiasi, jog parduoda pigių skrydžių bilietus, tačiau, progai pasitaikius, linkusi iš keleivių nulupti papildomus mokesčius. Nuo balandžio 4 d įsigalioja nauja Ryanair lėktuvų bilietų pardavimo tvarka. Lėktuvų bilietus perkantis žmogus turės prie kainos primokėti 2 svarus (beveik 7 litus), kurie bus skirti kompensacijoms keleiviams jei skrydžiai bus atidėti ar neįvyks. Nors ES teisė tokių mokesčių nenumato, airių pigių skrydžių bendrovė nusprendė paeksperimentuoti.
Ryanair atstovai aiškina, kad šis mokestis skirtas kompensuoti dėl pernykšių Islandijos ugnikalnio išsiveržimo ir pūgų, kai teko atšaukinėti skrydžius, keleivių patirtus nuostolius. Skaičiuojama, kad pernai dėl stichijos airiai prarado 100 mln. eurų. Kiti rinkos dalyviai šių pareiškimų rimtai nevertina. Manoma, kad pigių skrydžių bendrovė tiesiog ieško kaip pabranginti bilietus, nes dėl išaugusių degalų kainų kelionių savikaina padidėjo, o Ryanair mėgina laikytis žodžio, kad lėktuvų bilietai dėl to nebrangs. Deja, panašu, kad šie žodžiai buvo tik gražios frazės, nes su mokesčiais lėktuvų bilietai brangs.
Pagal ES direktyvas, jei daugiau kaip dviems valandoms atidedami arba atšaukiami netolimi skrydžiai keleivis įgyja teisę į 125 eurų kompensaciją. Jei vėluoja ar neįvyksta tolimas skrydis arba resias atidedamas ilgiau nei keturioms valandoms, keleiviui garantuojama 600 eurų kompensacija. Žmonės, užstrigę oro uoste, avialinijų sąskaita turi būti maitinami, jei reikia jiems apmokamas viešbutis ir kelionė iki jo. Be to, oro linijų sąskaita kiekvienas keleivis du kartus gali paskambinti į bet kurį pasaulio kraštą. Tiesa, išsireikalauti šių kompensacijų iš Ryanair būna keblu.
Ryanair aiškina, kad tokios kompensacijos nesąžiningos, nes įmonės patiria nuostolių ir privalo mokėti kompensacijas dėl nuo jų nepriklausančių aplinkybių. Pavyzdžiui, kai streikuoja oro uostų darbuotojai, vyriausybės uždaro oro erdvę ar tie patys oro uostai per pūgas nespėja valyti pakilimo takų.
Tekstai, kurie jums gali būti naudingi: