Jungtinės Karalystės valdžia planuoja atsisakyti viešbučių klasifikavimo pagal žvaigždutes. Anglijos turizmo ministro teigimu, oficialus apgyvendinimo įstaigų reitingavimas šiandien prarado prasmę. Valdininko nuomone, klientams kur kas daugiau informacijos apie konkretų Anglijos viešbutį suteikia lankytojų atsiliepimai stambiuose turistinių paslaugų tinklalapiuose, nei žvaigždučių skaičius prie iškabos.
Anglijos turizmo ministras Džonas Penruozas (Johno Penrose) interviu BBC pareiškė: „Keista, kad viešbučiai turi savo reitingavimo sistemą. Juk kukūrzų dirbsniams ar automibiliams niekas neskiria žvaigždučių. Manau, toks apgyvendinimo įstaigų klasifikavimas, koks egzistuoja dabar, paprasčiausiai paseno.“
Ministras savo mintis aiškina tuo, kad viešbučio žvaigždžių vertinimo sistema, kuriose viešbučiai pagal jų teikiamų paslaugų lygį ir kokybę vertinami nuo vienos, mažiausios, iki penkių žvaigždučių nepatikima. Panaikinus šią klasifikaciją, atsiras daugiau erdvės vartotojų internetinėse svetainėse kuriamai nuomonei. Tuo pačiu, kiekvienas keliautojas apie pasirinktą viešbutį, kurį planuoja rezervuoti, turistiniuose puslapiuose galės susidaryti kur kas išsamesnį vaizdą, nei remdamasis oficialiais įvertinimais.
Turizmo ekspertai prieštarauja ministrui. Jie teigia, kad keliautojai visame pasaulyje jau įprato prie „žvaigždėto“ reitingo. Jei Anglijos viešbučiams jis bus panaikintas, kils painiava, nes taps neaišku, pagal kokius kriterijus ieškoti nakvynės vietos.
Patys viešbučių savininkai, ypatingai aukščiausios klasės nakvynės vietų valdytojai, taip pat prieštarauja pasiūlymui naikinti klasifikaciją. Jų argumentas – žvaigždutės klientui nusako, kokio lygio aptarnavimo jis gali tikėtis. Pavyzdžiui, į penkių žvaigždučių viešbutį atvažiavęs žmogus gali reikalauti, kad personalas išpildytų bet kokį jo norą. Hostelio svečiui, ko gero, net į galvą nešaus, kad nakvynės vietos administracija skubės rūpintis jo pageidavimais. Panaikinus reitingavimą, abi šios įstaigos atsidurtų viename lygmenyje.
Independent laikraštis pastebi ir kitą problemą, kuri gali kilti panaikinus oficialius reitingus – jau šiandien kai kurie viešbučiai Anglijoje ir visame pasaulyje naudoja „juoduosius metodus“ – samdo viešųjų ryšių agentūras, kad jų darbuotojai rezervavimo portaluose rašytų teigiamus atsiliepimus, o konkurentus juodintų. Pavyzdžiui, vienas didžiausių pasaulio turistinių puslapių TripAdvisor ne kartą buvo kaltinamas, kad leidžia publikuoti „nesąžiningus“ atsiliepimus.
Kol kas už žvaigždučių panaikinimą abiem rankom balsuoja tik maži šeimyniniai viešbučiai, kuriuos klientai paprastai randa ne per didžiuosius bookingo tinklalapius, bet per rekomendacijas. Paprastai tokiose nakvynės vietose klientai sutinkami šiltai, tačiau maži Anglijos viešbučiai neturi lėšų tam, kad patalpas įrengtų taip, kad jos atitiktų keturias ar penkias žvaigždutes. Pavyzdžiui, reikalavimas įrengti baseiną ar nedidelį SPA daugeliui viešbučių paprasčiausiai neįkandamas finansiškai.
Tekstai, kurie jums gali būti naudingi: