Olandijoje traukiniai tai ne tik būdas iš vieno miesto nukeliauti į kitą, bet ir tokia pat gyvenimo būdo dalis, kaip ir dviratis. Tai palyginti maža valstybė, kurios ilgis 350 kilometrų, plotis 250 kilometrų, o automobilių kamščiai pirmadienio rytą kartais pasiekia 500 kilometrų. Keliauti geležinkeliu paprasčiau ir patogiau, nes ši transporto rūšis puikiai išvystyta. Normalu dirbti Amsterdame, o gyventi Eindhovene. Kartais juokaujama, kad jei mieste nėra geležinkelio stoties, toks miestas Olandijoje greičiausiai neegzistuoja.
Panašu į metro
Traukinius Olandijoje galima palyginti su metro ir kelionę reikėtų planuoti žiūrint į jų judėjimo schemą. Pirmiausia reikia išsiaiškinti, kuria linija jums reikia važiuoti ir tik po to ieškoti, kada ir iš kokios stotelės išvažiuoja sąstatas ir kuriame mieste reikia persėsti. Pavyzdžiui, jei norite iš Amsterdamo nukeliauti į Groningen, tai tokio maršruto informacinėje lentoje stotyje nerasite. Teks užmesti akį į žemėlapį. Pamatysite, kad į Groningen reikia keliauti per Amersfoort miestelį ir sėsti į ta kryptimi važiuojantį traukinį. Kai išlipsite Amersfoort, teks žiūrėti, iš kurio perono traukinys važiuos toliau. Šiuo konkrečiu atveju, į Groningen teks keliauti iš perono, kuris yra priešingoje pusėje, nei Jūs išlipote.
Tvarkaraščiai
Tvarkaraščiai sudėlioti taip, kad iš didesnių stočių bet kuria kryptimi galima išvažiuoti kas pusvalandį, tačiau reikia susitaikyti su tuo, kad kartais gali tekti persėsti. Verta užsirašyti ar įsiminti pagrindinių stočių pavadinimus: Utrechtas (Utrecht), Amersfortas (Amersfoort), Zvole (Zwolle), Den Haag Holand Spur (Den Haag HS). Sėskite tik į tą vagoną, kuris užrašytas biliete, nes kai kurie vagonai stotyse perkabinami prie kitų lokomotyvų ir galite nemaloniai nustebti, kai netikėtai atsidursite ne ten, kur planavote. Tiesa, apie tai olandiškai pranešama pačiuose traukiniuose. Dažnai apie galimus pokyčius įspėjai ir bilietus tikrinantys konduktoriai. Galima paklausti ir pakeleivių olandų, kurie paprastai susikalba angliškai, vokiškai arba prancūziškai.
Bilietai
Bilietus galite pirkti tiek geležinkelio stoties kasoje, tiek automate. Bilietas į abi puses (retour) pigesnis nei du atskiri bilietai pirmyn ir atgal. Savaitgaliais galima pasinaudoti ir weekend retour, kuris leis sutaupyti dar daugiau. Bilietas galioja visą dieną, o ne konrečiam reisui. Tad galima, pavyzdžiui, keliaujant iš Roterdamo į Mastrichtą, išlipti Brede, išgerti kavos Grote Markt ir vėliau pratęsti kelionę. Vietiniai naudoja nuolaidų korteles, su kuriomis gauna 40% nuolaidą. Ši kortele leidžia pirkti pigius bilietus ne tik jos savininkui, bet ir dar trims žmonėms. Jei turite gerai pakabintą liežuvį, galite pasinaudoti šia galimybe. Traukiniais galima gabentis ir dviračius. Tam reikia už 5 eurus pirkti specialių bilietą dviratei transporto ir keliauti specialiu vagonu, skirtu dviratininkams. Visose stotyse galima tiek palikti, tiek išsinuomoti dviratį. Paprasčiausias miesto dviratis parai kainuose 8 eurus.
Daugiau informacijos ir kelionės planuotoją rasite Olandijos geležinkelių puslapyje www.ns.nl.