Traukinius, kurie kursuoja iš Rusijos sostinės Maskvos į Europos miestus, pertvarkys į viešbučius. Pagrindiniai pokyčiai – kupe bus didesni nei iki šiol, o tualetuose įrengs dušus. Keleiviai galės naudotis internetu, nemokamai „išsinuomoti” elektroninę knygą, ar pažiūrėti kinofilmą WI-Fi kinoteatre. Traukiniai, kurie jau dabar vadinami žymių rašytojų vardais, bus įrengti taip, kad atspindėtų epochą, kurioje gyveno […]
Protingai planuojant kelionę vienu skrydžiu galima gan pigiai aplankyti keletą Europos didmiesčių. Pavyzdžiui, iš Paryžiaus į Romą nukeliauti traukiniu. Bilieto kaina prasideda nuo 35 eurų. Tiesa, tokios kainos būna tik už kelionę mokant iš anksto.
Jei Venecija tik tarpinė stotelė keliaujant po Italiją, nebūtina visą dieną su savimi tampyti kuprinių. Vienas patogiausių būdų – suplanuoti atvykimą ir išvykimą traukiniu taip, kad daiktus būtų galima palikti saugojimo kameroje ir pasiimti sėdant į naktinį traukinį.
Rusijos Vyriausybė leido Rusijos geležinkeliams stotyse steigti bemuites parduotuves „duty free“. Iki šiol tokios prekybos vietos galėjo dirbti tik tarptautiniuose oro uostuose. Pirmąją bemuitę parduotuvę planuojama atidaryti Sankt Peterburge Suomijos Finliandskaja stotyje, iš kurios kursuoja traukiniai į Suomiją. Kitos „duty free“ taip pat bus tik tose stotyse, iš kurių traukiniai važiuoja tarptautiniais maršrutais. Visoje Rusijoje […]
Norvegijos geležinkeliai brangi transporto priemonė, tačiau, protingai dėliojantis kelionę po Skandinaviją, kelionė traukiniu gali sutaupyti viešbučiui. Kam mokėti už nakvynę, jei galima pasirinkti naktinį reisą ir patogiai pasnausti kupe? Tiesa, bilietas kupe šiek tiek brangesnis, todėl jos ne tokios užgultos kaip plackartai, kur tik sėdimos vietos. Toks kelionės modelis visai tinkamas kelionei iš Stavangerio, į […]
Airijoje geležinkeliai puikiai išvystyta transporto rūšis, galinti tapti alternatyva automobilio nuomai. Keliaujant po patį Dubliną traukinys kartais patogesnė transporto priemonė nei autobusas. Mieste važinėja ir greitieji traukiniai. Bilietai skirstomi į dvi grupes, pagal kainą ir kelionės patogumo lygį. Tai standartiniai, arba antros klasės (Standard Class) ir padidinto komforto, arba pirmos klasės (Super Standard Class). Kalbant […]
Jei keliaujate po Italiją, pervažiavimui iš vieno miesto į kitą verta rinktis šeštadienį. Paprastai šią savaitės dieną traukinių bilietai pigiausi, rengiamos įvairios akcijos. Būtent šeštadienį Italijos geležinkeliai taiko specialų tarifą „dviems“ – Sabato Italiano. Pavyzdžiui, esate Romoje ir planuojate aplankyti Neapolį. Suspėti per dieną realu, nes greituoju traukiniu ESA kelionė truks tik 1 val. 10 […]
Nors pirmas įspūdis, kad įsigijus traukinio bilietą kelionė jau prasidėjo, tačiau verta žinoti ir kai kuriuos niuansus. Nesinori dėl smulkmenos gadinti nuotaikos ir ginčytis su kontrolieriais. Ar, tuo labiau, mokėti baudą. Jei traukinio biliete nenurodytas vagonas ir sėdima vieta, jį būtinai reikia atžymėti komposteryje. Panašiai kaip mūsų troleibuse ar autobuse. Paprastai geltonos spalvos bilietų žymėjimo […]
Tie, kurie vengia skraidyti lėktuvais, ar keliaudami po Europą tiesiog nori taupyti pinigus, gali pasižvalgyti po naktinių Vokietijos traukinių tvarkaraštį. Šis kelionės būdas patogus ir tuo, jog dienas galima skirti įvairių miestų lankytinų vietų apžiūrai. Traukiniais pradėti keliauti tiesiai iš Vilniaus ar Kauno nebus patogu. Geriau nuskridus į Berlyną, Frankfurtą prie Maino, ar bet kurį […]
Prancūzijos geležinkeliai pradėjo greitųjų traukinių iDTGV bilietų išpardavimą rudeniniams reisams. Kelionės kaina nuo 19 eurų. Greitieji iDTGV kursuoja maršurtais Paryžius- Nica, Paryžius – Monpeljė, Paryžius – Bordo – Tulūza, Paryžius – Perpinjanas, Paryžius – Biarica, Paryžius – Strasburgas, Paryžius – Lionas, Paryžius – Grenoblis, Paryžius – Brestas. Greitųjų traukinių bilietus galima įsigyti tik internetu. Laikotarpis, […]
Greitojo traukinio iš Oslo į Kopenhagą nebus, nes Švedijos vyriausybė atsisakė per šalies teritoriją važiuoti didesniu kaip 250 km per valandą greičiu. Norvegijos geležinkeliai savo ruožtu planavo greitaisiais traukiniais konkuruoti su pigių skrydžiu bendrovėmis, skraidančiomis iš Oslo į Stokholmą ir Kopenhagą. Tam, kad greitasis traukinys atstumą nuo Oslo iki Kopenhagos įveiktų per tris valandas, jo […]
Prancūzijos kompanija „Alstom“ įsipareigojo Lenkijai parduodi 20 greitųjų „ Nuovo Pendolino“ traukinių, pagamintų Italijoje. Lenkijos geležinkelių bendrovei „PKP Intercity“, kuri specializuojasi tolimuose geležinkelio pervežimuose, sąstatai kainuos 665 mln. eurų. Į šią sumą įskaičiuotas ir 17 m. garantinis aptarnavimas bei naujo depo, skirto greitiesiems traukiniams, statyba. Planuojama, kad naujieji traukiniai į pirmuosius reisus išriedės 2014 m. […]
TVG („Train a Grande Vitesse”) kompanija tai žinomiausia Europos geležinkelių firma, valdanti greituosius traukinius. ES ši bendrovė turi plačiausią geležinkelių tinklą, kuris vien Prancūzijoje jungia 230 miestų. Sąstatai tarp jų kursuoja iki 300 kilometrų per valandą greičių ir dažnai gali pasivaržyti su pigių skrydžių bendrovėmis, tuo labiau, kad, pasimokę iš konkurentų, TVG siūlo įvairias nuolaidas […]
Didžiausias Europos geležinkelių tinklas sukoncentruotas Prancūzijos TGV grupės rankose. Daugumą didžiųjų ES miestų galima pasiekti šios kompanijos ir Railteam aljanso, kuriame susibūrusios greitųjų geležinkelių tinklą valdančios nacionalinės kompanijos, vagonais. Dirbti kartu geležinkelius verčia auganti pigių skrydžių bendrovių konkurencija. Iš kitos pusės, nuskridus į kurį nors didmiestį, po šalį dažnai patogiau ir pigiau keliauti traukiniais nei […]
Koreil (Corail) – tai geležinkelis, jungiantis pagrindinius Prancūzijos miestus. Be Corail, dar galima keliauti Téoz ir Lunéa geležinkeliais. Corail traukiniai važinėja šiais maršrutais: Strasburgas – Lionas (Strasbourg – Lyon) Metcas – Nansi – Lionas (Metz – Nancy – Lyon) Klermontas – Ferandas – Beziras (Clermont-Ferrand – Béziers) Klermontas – Ferandas – Nimas – Marselis (Clermont-Ferrand […]
Olandijoje traukiniai tai ne tik būdas iš vieno miesto nukeliauti į kitą, bet ir tokia pat gyvenimo būdo dalis, kaip ir dviratis. Tai palyginti maža valstybė, kurios ilgis 350 kilometrų, plotis 250 kilometrų, o automobilių kamščiai pirmadienio rytą kartais pasiekia 500 kilometrų. Keliauti geležinkeliu paprasčiau ir patogiau, nes ši transporto rūšis puikiai išvystyta. Normalu dirbti […]