Traukinius, kurie kursuoja iš Rusijos sostinės Maskvos į Europos miestus, pertvarkys į viešbučius. Pagrindiniai pokyčiai – kupe bus didesni nei iki šiol, o tualetuose įrengs dušus. Keleiviai galės naudotis internetu, nemokamai „išsinuomoti” elektroninę knygą, ar pažiūrėti kinofilmą WI-Fi kinoteatre. Traukiniai, kurie jau dabar vadinami žymių rašytojų vardais, bus įrengti taip, kad atspindėtų epochą, kurioje gyveno šie autoriai. Pavyzdžiui, „Levas Tolstojus” bus toks, tarsi kupe būtų įrengti XIX a, o prie baro bus galima į rankas paimti klasiko knygą. Netgi restorano meniu bus pritaikyta tai epochai, kurią „atstovauja” traukinys. Pirmasis toks traukinys iš Maskvos išvažiuos į Helsinkį jau birželį. Nuo rugsėjo jie kursuos į Prahą, Paryžių, Berlyną ir rusų pamėgtą kurortą…
-
-
Traukiniu iš Paryžiaus į Romą
Protingai planuojant kelionę vienu skrydžiu galima gan pigiai aplankyti keletą Europos didmiesčių. Pavyzdžiui, iš Paryžiaus į Romą nukeliauti traukiniu. Bilieto kaina prasideda nuo 35 eurų. Tiesa, tokios kainos būna tik už kelionę mokant iš anksto.
-
Daiktų saugojimo kamera Venecijoje
Jei Venecija tik tarpinė stotelė keliaujant po Italiją, nebūtina visą dieną su savimi tampyti kuprinių. Vienas patogiausių būdų - suplanuoti atvykimą ir išvykimą traukiniu taip, kad daiktus būtų galima palikti saugojimo kameroje ir pasiimti sėdant į naktinį traukinį.
-
Rusijos geležinkelio stotyse atsiras bemuitės parduotuvės
Rusijos Vyriausybė leido Rusijos geležinkeliams stotyse steigti bemuites parduotuves „duty free“. Iki šiol tokios prekybos vietos galėjo dirbti tik tarptautiniuose oro uostuose. Pirmąją bemuitę parduotuvę planuojama atidaryti Sankt Peterburge Suomijos Finliandskaja stotyje, iš kurios kursuoja traukiniai į Suomiją. Kitos „duty free“ taip pat bus tik tose stotyse, iš kurių traukiniai važiuoja tarptautiniais maršrutais. Visoje Rusijoje bus įsteigta apie 30 parduotuvių. Iki šiol „duty free“ veikė tik sienos perėjimo punktuose ir tarptautiniuose jūrų bei oro uostuose. Prekės be muitų parduodamos tik žmonėms, kurie iškeliauja iš šalies.
-
Norvegijos geležinkeliai
Norvegijos geležinkeliai brangi transporto priemonė, tačiau, protingai dėliojantis kelionę po Skandinaviją, kelionė traukiniu gali sutaupyti viešbučiui. Kam mokėti už nakvynę, jei galima pasirinkti naktinį reisą ir patogiai pasnausti kupe? Tiesa, bilietas kupe šiek tiek brangesnis, todėl jos ne tokios užgultos kaip plackartai, kur tik sėdimos vietos. Toks kelionės modelis visai tinkamas kelionei iš Stavangerio, į kur rengiami skrydžiai iš Lietuvos, į Oslą. Patys kupe gana asketiški. Prabangos ten nedaug. Kabinos dvivietės. Lovos, beje, gan komfortiškos, viena virš kitos. Jei nereikia miegoti, jas galima suglausti ir keleiviams bus daugiau vietos. Kupe taip pat yra praustuvas rankoms ir du nemokami vandens buteliukai. Keleiviams prieš kelionę duodamas specialus paketas, kuriame užklotas, pagalvė ir…
-
Dublino traukiniai
Airijoje geležinkeliai puikiai išvystyta transporto rūšis, galinti tapti alternatyva automobilio nuomai. Keliaujant po patį Dubliną traukinys kartais patogesnė transporto priemonė nei autobusas. Mieste važinėja ir greitieji traukiniai. Bilietai skirstomi į dvi grupes, pagal kainą ir kelionės patogumo lygį. Tai standartiniai, arba antros klasės (Standard Class) ir padidinto komforto, arba pirmos klasės (Super Standard Class). Kalbant apie greituosius traukinius (DART), iš Airijos sostinės Dublino pagrindinės stoties jie kursuoja į 25 miesto rajonus. Lengvai galima pasiekti net nutolusias vietas ir priemiesčius. Važiuoja kas 15-20 minučių. Darbo laikas nuo 6 val. ryto iki 23 val. 45 min. Bilietai parduodami DART stotyse. Kelionės kaina 1,65-4,3 euro. Tinklalapis irishrail.ie
-
Kaip sutaupyti keliaujant Italijos geležinkeliais
Jei keliaujate po Italiją, pervažiavimui iš vieno miesto į kitą verta rinktis šeštadienį. Paprastai šią savaitės dieną traukinių bilietai pigiausi, rengiamos įvairios akcijos. Būtent šeštadienį Italijos geležinkeliai taiko specialų tarifą „dviems“ – Sabato Italiano. Pavyzdžiui, esate Romoje ir planuojate aplankyti Neapolį. Suspėti per dieną realu, nes greituoju traukiniu ESA kelionė truks tik 1 val. 10 min. Veiksmų seka tokia. Atsiverčiame Italijos geležinkelio puslapį trenitalia.com, registruojamės ir pasirenkame traukinį Roma-Napoli. Nustatome, kad mums reikia 2 bilietų suaugusiems. Paspaudžiame ieškoti. Puslapyje pasirodo užrašas Sabato Italiano ir dviejų bilietų kaina tokia pat, kaip vieno įprastą dieną. Kortele apmokame bilietą ir jį spausdiname. Su šiuo elektroniniu traukinio bilietu bus galima keliauti. Paskaičiuokime, kiek sutaupysime.…
-
Kaip Europoje elgtis su geležinkelio bilietais
Nors pirmas įspūdis, kad įsigijus traukinio bilietą kelionė jau prasidėjo, tačiau verta žinoti ir kai kuriuos niuansus. Nesinori dėl smulkmenos gadinti nuotaikos ir ginčytis su kontrolieriais. Ar, tuo labiau, mokėti baudą. Jei traukinio biliete nenurodytas vagonas ir sėdima vieta, jį būtinai reikia atžymėti komposteryje. Panašiai kaip mūsų troleibuse ar autobuse. Paprastai geltonos spalvos bilietų žymėjimo automatai stovi prie įėjimo į peroną. Bilietą paprasčiausiai reikia įkišti į tokio „žvėries“ gerklę. Šis taisyklės galioja Vokietijoje ir Italijoje. Bilietas į automatą kišamas pagrindine puse, kur išspausdinti visi duomenys, į viršų. Ar žymėjimo automatas veikia suprasite iš jo skleidžiamų garsų. Jei esate Italijoje, būtinai patikrinkite, ar automatas teisingai įspaudė datą ir išvykimo laiką. Kartais…
-
Naktiniai Vokietijos ir Europos traukiniai
Tie, kurie vengia skraidyti lėktuvais, ar keliaudami po Europą tiesiog nori taupyti pinigus, gali pasižvalgyti po naktinių Vokietijos traukinių tvarkaraštį. Šis kelionės būdas patogus ir tuo, jog dienas galima skirti įvairių miestų lankytinų vietų apžiūrai. Traukiniais pradėti keliauti tiesiai iš Vilniaus ar Kauno nebus patogu. Geriau nuskridus į Berlyną, Frankfurtą prie Maino, ar bet kurį kitą Vokietijos miestą sudėlioti savo maršrutą. Geležinkelio tinklas čia puikiai išplėtotas. Greitaisiais traukiniais lengvai galima pasiekti Romą, Paryžių, Amsterdamą, Prahą, Kopenhagą. Įskaičiavus kelionės iki oro uosto, registracijos ir skrydžių laiką, kartais taip būna net greičiau nei skristis kuriomis nors oro linijomis. Vienas iš galimo maršruto pavyzdžių. Fraiburge į traukinį įsėdus 21 val. 58 min. ir…
-
Prancūzijoje prasidėjo greitųjų traukinių bilietų išpardavimas
Prancūzijos geležinkeliai pradėjo greitųjų traukinių iDTGV bilietų išpardavimą rudeniniams reisams. Kelionės kaina nuo 19 eurų. Greitieji iDTGV kursuoja maršurtais Paryžius- Nica, Paryžius – Monpeljė, Paryžius – Bordo – Tulūza, Paryžius – Perpinjanas, Paryžius – Biarica, Paryžius – Strasburgas, Paryžius – Lionas, Paryžius – Grenoblis, Paryžius – Brestas. Greitųjų traukinių bilietus galima įsigyti tik internetu. Laikotarpis, kada kelionėms taikomos nuolaidos, nuo rugsėjo 15 iki gruodžio 7 d. Pigesnių akcijinių bilietų grąžinti negalima, tačiau, planams pasikeitus, juos leidžiama keisti. Tiesa, tai kainuoja 10 eurų ir reikia pirmokėti skirtumą iki įprastinės bilieto kainos. Kitas greitųjų traukinių trūkumas – sąstatai kursuoja tik 1-2 kartus per dieną.
-
Norvegija atsisakė planų konkuruoti su pigiais skrydžiais iš Oslo į Kopenhagą
Greitojo traukinio iš Oslo į Kopenhagą nebus, nes Švedijos vyriausybė atsisakė per šalies teritoriją važiuoti didesniu kaip 250 km per valandą greičiu. Norvegijos geležinkeliai savo ruožtu planavo greitaisiais traukiniais konkuruoti su pigių skrydžiu bendrovėmis, skraidančiomis iš Oslo į Stokholmą ir Kopenhagą. Tam, kad greitasis traukinys atstumą nuo Oslo iki Kopenhagos įveiktų per tris valandas, jo greitis turi būti 330 km per valandą. Kitaip kelionės laikas per ilgas, kad keleiviai norėtų vietoj skrydžio rinktis traukinį. Norvegijos „ Aftenposten“ laikraštis rašo, kad trys valandos tai magiškas kelionės laikas, dėl kurio varžosi visi, mėginantys konkuruoti su oro linijomis, nes statistiškai būtent tiek vidutiniškai trunka skrydis tarp dviejų Europos miestų. Į šį laiką įskaičiuojama…
-
Lenkija iš Prancūzijos perka greituosius traukinius
Prancūzijos kompanija „Alstom“ įsipareigojo Lenkijai parduodi 20 greitųjų „ Nuovo Pendolino“ traukinių, pagamintų Italijoje. Lenkijos geležinkelių bendrovei „PKP Intercity“, kuri specializuojasi tolimuose geležinkelio pervežimuose, sąstatai kainuos 665 mln. eurų. Į šią sumą įskaičiuotas ir 17 m. garantinis aptarnavimas bei naujo depo, skirto greitiesiems traukiniams, statyba. Planuojama, kad naujieji traukiniai į pirmuosius reisus išriedės 2014 m. Kiekviename sąstate, kuris galės pasiekti 250 km per valandą greitį, bus septyni vagonai. Greitieji traukiniai kursuos maršrutais Varšuva – Gdanskas – Gdynė, Varšuva – Krokuva, Varšuva – Katovicai. Iš Varšuvos į Gdanską bus galima nuvažiuoti per 2,5, iš Varšuvos į Krokuvą per 2 val.
-
Kelionė po Prancūziją TVG traukiniais
TVG („Train a Grande Vitesse”) kompanija tai žinomiausia Europos geležinkelių firma, valdanti greituosius traukinius. ES ši bendrovė turi plačiausią geležinkelių tinklą, kuris vien Prancūzijoje jungia 230 miestų. Sąstatai tarp jų kursuoja iki 300 kilometrų per valandą greičių ir dažnai gali pasivaržyti su pigių skrydžių bendrovėmis, tuo labiau, kad, pasimokę iš konkurentų, TVG siūlo įvairias nuolaidas ir rengia pigių kelionių akcijas. Šie traukiniai pradėjo važinėti dar 1981 m ir jų pagrindinis privalumas, lyginant su kolegomis, buvo tas, kad daugiau kaip 200 kilometrų per valandą greičių jie galėjo skrieti tiek specialiai jiems pastatytomis linijomis, tiek įprastais geležinkelio bėgiais. Laikui bėgant praktiškai visi didieji Prancūzijos miestai sujungti su sostine TGV linijomis ir tai…
-
Europos geležinkeliai taupantiems
Didžiausias Europos geležinkelių tinklas sukoncentruotas Prancūzijos TGV grupės rankose. Daugumą didžiųjų ES miestų galima pasiekti šios kompanijos ir Railteam aljanso, kuriame susibūrusios greitųjų geležinkelių tinklą valdančios nacionalinės kompanijos, vagonais. Dirbti kartu geležinkelius verčia auganti pigių skrydžių bendrovių konkurencija. Iš kitos pusės, nuskridus į kurį nors didmiestį, po šalį dažnai patogiau ir pigiau keliauti traukiniais nei lėktuvais ar nuomotais automobiliais. Įdomiausia, kad sausumos transport atstovai laikosi tokios pat rinkodaros, kaip ir jų kolegos iš skrydžių bendrovių – kuo anksčiau perkate bilietus, tuo jie pigesni. Pavyzdžiui, viena iš didžiausių bendrovių TVG turi net specialius pigesnius tarifus žmonėms, kurie keliauja savaitgaliais. (Nuorodos į visų šiame rašinyje aprašomų bendrovių tinklalapius rasite teksto pabaigoje.) Kai…
-
Prancūzijos geležinkeliai Corail
Koreil (Corail) – tai geležinkelis, jungiantis pagrindinius Prancūzijos miestus. Be Corail, dar galima keliauti Téoz ir Lunéa geležinkeliais. Corail traukiniai važinėja šiais maršrutais: Strasburgas – Lionas (Strasbourg – Lyon) Metcas – Nansi – Lionas (Metz – Nancy – Lyon) Klermontas – Ferandas – Beziras (Clermont-Ferrand – Béziers) Klermontas – Ferandas – Nimas – Marselis (Clermont-Ferrand – Nîmes – Marseille) TÉOZ geležinkeliai jungia šiuos miestus: Paryžius – Ferandas (Paris – Clermont Ferrand) Paryžius – Tul9zas (Paris – Limoges – Toulouse) Bordo – Marselis – Nica (Bordeaux – Marseille – Nice) LUNÉA traukiniai aptarnauja maršrutus, jungiančius 150 šalies miestų. Jie kursuoja nuo Paryžiaus iki Provanco bei Bretanės. Corail Lunéa traukiniais be persėdimo…
-
Kaip Olandijoje važinėti traukiniais
Olandijoje traukiniai tai ne tik būdas iš vieno miesto nukeliauti į kitą, bet ir tokia pat gyvenimo būdo dalis, kaip ir dviratis. Tai palyginti maža valstybė, kurios ilgis 350 kilometrų, plotis 250 kilometrų, o automobilių kamščiai pirmadienio rytą kartais pasiekia 500 kilometrų. Keliauti geležinkeliu paprasčiau ir patogiau, nes ši transporto rūšis puikiai išvystyta. Normalu dirbti Amsterdame, o gyventi Eindhovene. Kartais juokaujama, kad jei mieste nėra geležinkelio stoties, toks miestas Olandijoje greičiausiai neegzistuoja. Panašu į metro Traukinius Olandijoje galima palyginti su metro ir kelionę reikėtų planuoti žiūrint į jų judėjimo schemą. Pirmiausia reikia išsiaiškinti, kuria linija jums reikia važiuoti ir tik po to ieškoti, kada ir iš kokios stotelės išvažiuoja sąstatas…