Vilniaus oro uoste šeštadienį, 2011 m. balandžio 17 d Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air” pradėjo reguliarus skrydžius. Pirmasis reisas buvo į Korką, Airiją. Tiesa, neaišku, ar tiesiog tai sutapimas, ar subtili užuomina konkurentams – airių „Ryanair“. „Wizz Air“ vadovai atvirai sako, kad per keletą metų iš Vilniaus oro uosto jie sugebės išgyvendinti visus konkurentus – pigių skrydžių bendroves.
Po dviejų savaičių iš Vilniaus pradės skraidyti ir „Ryanair“. Dalis abiejų oro linijų skrydžių dubliuosis. „Wizz Air“ pigius skrydžius rengs į Londono Lutono, Donkasterio Šefildo (Jungtinė Karalystė), Korko (Airija), Eindhoveno (Nyderlandai), Stokholmo Šavsta (Skavsta), Milano Bergamo, Romos Fiumičino (Fiumicino) bei Barselonos (Ispanija) oro uostus. Mūsų sostinėje bus oro linijų bazinis oro uostas, kuriame stovės bent vienas lėktuvas. Dažniausiai – 5 kartus per savaitę bus skraidoma į Londoną. Dėl emigracijos ši kryptis laikoma patraukliausia ir pelningiausia. Dėl jos kaunasi dauguma oro linijų.
„Wizz air” vadovas Josefas Varadis sako, kad kai kurios Lietuvoje dirbančios skrydžių bendrovės jau turėtų galvoti apie pasitraukimą. Jis teigia, kad tokių bendrovių, kaip „Estonian Air” ar „airBaltic” sąnaudos 25 – 50 proc. didesnės nei „Wizzair” ir joms konkuruoti su vengrais nepavyks. Pirmoji tarp galinčių pasitraukti įvardinama „airBaltic“, kuri po „Wizz Air“ ir „Ryanair“ atėjimo į Vilniaus oro uostą atšaukė keletą skrydžių.
„Nurašytieji“ savo ruožtu kol kas šaiposi iš tokių garsių vengrų pareiškimų.
„Tikimės, kad antrasis šios pigių skrydžių bendrovės bandymas skraidyti iš Lietuvos bus žymiai sėkmingesnis nei pirmasis, kuomet pradėti vykdyti skrydžiai iš Kauno oro uosto nutrūko vos po pusmečio”, – portalui vz.lt pareiškė „airBaltic” viceprezidentas ir generalinis direktorius Lietuvai Tadas Vizgirda.
Teigiama, kad per keletą mėnesių iki balandžio 15 d. parduota 40 tūkst. „Wizz Air“ lėktuvų bilietų. Lėktuvų užimtumas 80 proc. „Wizz Air“ skelbia turintys 40 proc. Vidurio ir Rytų Europos, o, jų skaičiavimu, „Ryanair“ užima 25 proc. rinkos. Vengrų oro linijų pernykštė apyvarta siekė 600 milijonus eurų.
Tekstai, kurie jus gali sudominti: