Gyvenant ant lagaminų, ar nors ir retkarčiais pakeliaujant tenka atsidurti įvairiausiuose oro uostuose. Kai kurie išblizginti kaip mauzoliejai, kuriuose kadaise buvo laidojami karaliai, kiti nušiurę, bet mieli ir jaukūs. O kokius oro uostus geriausiai vertina specialistai?
Ček lak kokas (Chek Lap Kok) – Honkongo pasididžiavimas.
Jo nusileidimo ir pakilimo takai įrengti dirbtinėje saloje. Su miestu šį infrastruktūros stebuklą jungia greitasis elektrinis geležinkelis ir autostrada. 2007 m. Didžiosio Britanijos kompanija „Skytrax“ apklausė 7,8 milijono keliautojų ir Ček lak koką paskelbė geriausiu pasaulio oro uostu. Nugalėtojo laurus jam pelnė geriausiai išvystyta infrastruktūra ir keleivių aptarnavimo lygis.
Čangi (Changi) oro uostas Singapūre.
Tai pagrindinis oro transporto mazgas Azijoje. Įsikūręs Čangi regione už 17,2 km. nuo srities komercinio centro. Jo plotas 17,2 kvadratinių kilometrų.
Denverio oro uostas (Denver International) – Jungtinės Amerikos Valstijos.
Netoli Denverio įsiūręs oro uostas patrauklus tuo, kad iš jo patogu važiuoti apžiūrinėti JAV Vakarinės pakrantės grožybių. Palyginti su kitais aviacijos stebuklais, tai mažytis uostas, kuriame keleiviai aptarnaujami tik viename terminale. Kataloguose žymimas santrumpa DEN.
Baracho oro uostas (Barajas Airport) – Ispanija.
Pagrindinis Madrido oro uostas ir ketvirtas pagal dydį Europoje. Keleivius aptarnauja 4 terminalai, tarp jų ir 4 Terminalas, vienas iš didžiausių pasaulyje, užimantis 760 000 kvadratinių metrų plotą. 2008 m. pagal pervežtų keleivių skaičių Barachas buvo 11 – as pasaulyje ir 4 Europoje. Tais metai jo pakilimo ir nusileidimo takais lėktuvai kilo ir leidosi 469 700 kartų.
Kuala Lumpuro (Kuala Lumpur International Airport) oro uostas Malaizijoje.
Tai didžiausias oro uostas ne tik Azijoje, bet ir visame pasaulyje. Per metus per jį gali keliauti 25 milijonai žmonių ir dar yra galimybių po nedidelės rekonstrukcijos per metus aptarnaujamų keleivių skaičių padidinti iki 45 milijonų. Centrinis penkių aukštų terminalas primena kosminę stotį, irengtą Jupiteryje. Taip grandioziškai ir nežemiškai ji atrodo. O pro greiateigių liftų lanngus matosi keliolika pakilimo takų.
Astanos (Astana) oro uostas Kazachstane.
Šiandien tai vienas iš moderniausių oro uostų Eurazijoje. Nors jo istorija prasidėjo dar1930 m., kai šalie atokaus Kazachstano miestelio buvo įrengtas nedidelis aerodromas, šiandien tai pagal aukščiausius civilinės aviacijos reikalavimus įrengtas oro uostas, kuriame gali kilti ir leisti didžiausi pasaulio orlaiviai. Toks atgimimimas nutiko prieš dešimtmetį Astaną paskelbus Kazachstano sostine ir valstybei į miestą ir jo infrastruktūrą investavus milijardus JAV dolerių.
Štutgarto (Stuttgart) oro uostas Vokietijoje.
Tik 13 km nuo Štutgarto nutolęs oro uostas mėgiamas pigių skrydžių bendrovių, kurios jį mielai naudoja, kaip tranzitinį mazgą vietiniams ir transatlantiniams skrydžiams. Čia įsikūrusios „Condor“, „GermanWings“ ir „TUIfly“.
Šarlio de Golio (Aéroport Paris-Charles-de- Gaull) oro uostas Prancūzijoje.
Pagrindinis Prancūzijos oro uostas, ir vienas iš dviejų Paryžiaus oro uostų – antrasis Orli (Aéroports de Paris, Orly). Šarlio de Golio oro uostas, pavadintas legendinio prezidento vardu, vienas iš didžiausių Europoje.
O’Haros (O’Hare International Airport) oro uostas Jungtinėse Amerikos Valstijose.
Iki 2005 m., šalie Čikagos įsikūręs oro uostas, skaičiuojant pagal tai, kiek jame pakyla ir nusileidžia lėktuvų buvo labiausiai apkrautas pasaulio civilinės aviacijos objektas. Tais metais jame oro laineriai kilo ir leidosi 972246 kartus, arba 2663 kartus per dieną. Kai tokiais tempais susirūpino aviacijos saugumą prižiūrinčios organizacijos, kompanijoms teko dalį reisų nukreipti kitur ir labiausiai pakrauto pasaulio oro uosto titulas atiteko šalia Atlantos įsikūrusiam Džeksonui (Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport).
Šipholas (Schiphol) Olandijoje.
Šalia Amsterdamo įsikūręs vienas iš didžiausių pasaulio oro uostų. Kartu su Londono Hytrou (London Heathrow Airport) tai pagrindiniai Europos oro vartai. 2007 m. per Šipolą keliavo 48,125,416 žmonės. 37 procentams iš jų tai buvo tik tarpinė stotelė skrendant į kitus pasaulio miestus. Jame veikia 5 pakilimo takai, skirti didiesiems laineriams ir viena mažajai aviacijai.
One Response to “Pasaulio oro uostai – kurie geriausi”
Esu užkietėjęs keliautojas. Buvau Štutgarto oro uoste, Astanos oro uoste, Baracho oro uoste. Tiesą sakant, iš tiesų aukštas lygis. Ne veltui sakoma, kad geriausi oro uostai. Greitu metu teks pasinaudoti Šarlio de Golio oro uosto paslaugomis. Be to, planuoju kelionę, kur pakeliui bus Čangi oro uostas.