Kazachstano civilinės aviacijos departamentas oficialiai įregistravo pirmuosius tris lėktuvus, kurie buvo pagaminti šalyje. Apie tai pranešė naujienų agentūra „Novosti Kazachstana“. Iki šiol orlaiviai šioje Azijos valstybėje nebuvo gaminami.
Naujieji lėktuvai pavadinti „Arai“ ir gaminami pagal kanadiečių licenciją. Juose montuojami amerikietiški „Lycoming“ varikliai, kuriems nereikia specialaus aviacinio kuro. Galima pilti automobilinį A 95 markės benziną.
Naujieji skraidantys aparatai bus naudojami žemės ūkyje, nes gali įveikti atstumą iki tūkstančio kilometrų ir vežti keturis žmones. Kazachstano milžiniškas šalis ir skraidyti trumpesniais atstumais nebūtų ekonomiškai naudinga. Naudoti juos civilinės aviacijos skrydžiams neplanuojama.
Tikimasi, kad šių lėktuvų gamyba tik Kazachstano aviacijos pramonės pradžia. Prezidentas Nursultanas Nazarbajevas yra pareiškęs, kad kai gamykla įsisavins žemės ūkiui skirtų „kukurūzninkų“ gamybą, ji bus plečiama ir gaminami mažieji keleiviniai lėktuvai. Naftos ir kitų gamtinių išteklių turinti šalis ateityje viliasi sukurti ir reaktyvinių lėktuvų gamybos pramonę. Pirmasis lėktuvams rinkti pritaikyti cechas čia pradėtas statyti dar 2010 m.
Kol kas neaišku ir kokiu keliu pasuks naujai kuriama aviacijos pramonė. Neskelbiama, ar bus perkamos licencijos bei technologijos ir orlaiviai tik surinkinėjami, ar bus mėginama kurti savo lėktuvus. Aišku tik viena – pinigų tokia žaisliukui, kaip lėktuvų gamykla, Kazachstanas turi.
Šalis ne tik pradeda gaminti orlaivius, bet ir juos masiškai perka. Nacionalinės oro linijos „Air Astana“ sudarė sutartį su „Boeing“ korporacija, pagal kurią įsigis septynis naujutėlaičius „Boeing“ 767 ir 787. Tarp jų keturi 767-300 ER (Extended Range) – tolimųjų skrydžių lėktuvai. Kiti trys laineriai 787-8.
Šis pirkinys šaliai kainuos 1,3 milijardo JAV dolerių.