Nors pirmosios pasaulyje oro linijos „KLM“ buvo dar 1919 m., tačiau Nepriklausomoje Lietuvoje keleivinis nacionalinių oro linijų lėktuvais pradėtas tik 1938 m. rugsėjo 5 d, kai iš Kauno oro uosto į Palangą išskrido pirmasis keleivinis lėktuvas.
Šiandieninės Lietuvos teritorijoje tai nebuvo pirmas keleivinis reisas. 1921 m. Vokietijos susisiekimo bendrovės „Deutsche Luftreederei” oficialiai pradėjo skrydžius iš Klaipėdos į Karaliaučių ir 1922 m. maršrutą pratęsė iki Kauno.
Visgi 1938 m. tai nacionalinių oro linijų gimimo metai. Pirmieji keleiviai gabenti Vyriausybės įsigytais penkiaviečiais „Percival Q 6“, kurie buvo toli gražu ne tokie komfortiški, kaip šiuolaikiniai „Boeing“, tačiau ši transporto priemonė buvo pažangi, o lėktuvų bilietai kainavo ganėtinai brangiai. Pirmiesiems reisams net 38 Lt į vieną pusę. Skrendant pirmyn atgal buvo galima gauti nuolaidą. Teisybės dėlei reikia pasakyti, kad už kelionę traukiniu iš Laikinosios Sostinės į pajūrį reikėjo mokėti panašiai.
Nors šios kainos atrodo menkomis ir palyginamonis su šių dienų „Ryanair“ ar „Wizz Air“ lėktuvų bilietų kainomis, kai į Londoną ar Paryžių galima nuskristi už keliolika litų, tais laikais tokia suma buvo gan didelė. Skrydį galėjo sau leisti tik turtingi verslininkai ir aukštas pareigas užimantys valdininkai. 1939 m. 1 kg jautienos buvo galima nupirkti už 0,81 Lt. Berno, tarnaujančio pas ūkininką, metinis uždarbis siekė 600 – 800 Lt, Kauno savivaldybės tarnautojas per mėnesį vidutiniškai uždirbdavo 300 Lt, tačiau tai buvo aritmetinis vidurkis. Aukštas pareigas užimantys valdininkai gaudavo 800 – 1000 Lt, žemesnes apie 200. Praktikantas 90 Lt.
Nenuostabu, kad 1938 m. du lėktuvai iš tuometinės sostinės į Palangą skraidė dvi savaites, tačiau jų paslaugomis pasinaudojo tik 31 keleivis. Tiek keleivių skrido nepaisant to, kad to meto valdininkų Palangoje laukė už valdiškus pinigus išnuomoti vasarnamiai, kuriais šie galėjo naudotis nemokamai.
Maršrutas atnaujintas 1939 m. birželį ir šį kartą bilietas skrydžiui į vieną pusę atpigintas iki 25 Lt. Per kelis darbo mėnesius pervežti 784 keleiviai. Visgi įmonei „Lietuvos oro linijos“, kuri ir aptarnavo šį maršrutą, nebuvo lemta ilgai gyvuoti.
Virš Europos jau kaupėsi karo debesys, kurie sunkia našta užgulė ir ant Lietuvos.