Liūdnos žinios vis pasiekia mūsų ausis. Didžiausias šalies kelionių organizatorius Novaturas paskelbė, kad nuo balandžio įvedamas „kuro mokestis“ – skrydžiams iki 4 val. bus taikomas 100 litų papildomas mokestis, o už ilgesnes keliones tek primokėti 150 litų. Jo pėdomis, kol kas neoficialiais duomenimis, gali pasekti ir Tez Tour. Deja, tie, kurie tikisi sutaupyti atsisakydami kelionių agentūrų pasiūlymų ir lėktuvų bilietus pirkdami patys, taip pat gali sulaukti nesmagių žinių. Nuo metų pradžios jau keliolika oro linijų pranešė, kad dėl brangstančių degalų šiemet didins skrydžių kainas.
SAS Scandinavian Airlines lėktuvų bilietai vasarį vidutiniškai pabrango 4 eurais. Įdomiausia, kad ir SAS konkurentai – oro linijos Norwegian nesurengė skrydžių išpardavimo, o tyliai pakėlė kainas.
Tačiau šie žaidėjai nišiniai, lietuviams gal nelabai įdomūs. Liūdniau, kad paskui SAS apie lėktuvų bilietų brangimą paskelbė ir Lufthansa. Vienų stambiausių Europos oro linijų skrydžiai, priklausomai nuo atstumo, Vokietijoje ir Europos ribose brangs nuo 2 iki 26 eurų. Skrendant už Senojo žemyno ribų teks pakloti nuo 10 iki 92–107 eurais daugiau nei bilietai kainavo pernai. Keliaujant su šeima ar didesne kompanija skrydžio kaina didės juntamai.
Oro linijas galima suprasti. Lufthansa skaičiuoja, kad šiemet degalams jai reikės išleisti 6,5 milijardo eurų ir bet koks brangimas įmonę gali nuvaryti į nuostolius. SAS skaičiuoja, kad pernai kuras pabrango 27%.
Pigių skrydžių bendrovės dėl vis augančios konkurencijos kol kas tyli apie brangstančius skrydžius, tačiau ekspertai neatmeta tikimybės, kad ir prie jų vidutinių kainų „prisidės“ vienas kitas euras, skirtas kompensuoti degalų brangimą.