Žmonės pasiryžę nueiti kryžiaus kelius ieškodami ne tik pigių skrydžių lėktuvų bilietų, bet ir pigios nakvynės. Didžiosios Britanijos viešbučiai pradėjo skųstis, kad juos šantažuoja internautai. Žmonės prašo nuolaidų ir kompensacijų už išgalvotus nepatogumus kitaip grasinda žinomuose viešbučių rezervavimo puslapiuose rašyti neigiamus atsiliepimus apie nakvynės įstaigas.
Laikraštis „The Times“ sužinojo, kad visoje šalyje tokių atvejų oficialiai užfiksuota 80. Kiek apie šantažą nebuvo pranešta policijai niekas nežino. Skelbiama, kad tokie lankytojai reikalaudavo arba suteikti nuolaidą, arba tiesiog jiems sumokėti mainais į tai, kad nepradėtų rašyti neigiamų atsiliepimų puslapyje „TripAdvisor“. Viešbučiams tokie grasinimai kelia paniką, nes žemas apgyvendinimo įstaigos reitingas šiame puslapyje automatiškai reiškia dešimtis tūkstančių svarų sterlingų nuostolių.
Pigūs skrydžiai į Angliją
Pigūs skrydžiai į Londoną
Anglijos žemėlapis
Pigi nakvynė Londone
Viešbučių rezervavimas internetu
„The Times“ pateikia ir konkrečius pavyzdžius. Vienas Sasekse įsikūrusio restorano ir apartamentų savininkas gavo elektroninį laišką, kurio autorius reikalavo jam sumokėti tūkstantį svarų sterlingų. Žmogus aiškino, kad šioje apgyvendinimo įstaigoje jis apsinuodijo ir jei negaus kompensacijos parašys neigiamą atsiliepimą. Restorano savininkas, po vidinio tyrimo savo įmonėje, pervesti pinigus laiško autoriui atsisakė. Ilgai laukti neteko. „TripAdvisor“ pasirodė neigiamas atsiliepimas apie viešbutį Sasekse.
Savo ruožtu, „TripAdvisor“ atstovai kreipėsi į viešbučių savininkus prašydami pranešti apie visus šantažo atvejus. Deja, šis pasiūlymas netenkina apgyvendinimo įstaigų administratorių. Didžiausias Anglijos viešbučių paieškos tinklalapis netrina neigiamų atsiliepimų, tik leidžia viešbučių savininkams į juos oficialiai atsakinėti ir paaiškinti kas nutiko.
Nusispjauti į „TripAdvisor“ šalies turizmo rinkos dalyviai negali. 2000 m. įkurtas portalas šiandien per mėnesį sulaukia 45 milijonų lankytojų. Jame žmonės gali komentuoti turizmo agentūrų ir viešbučių darbą ir teigiamas paslaugas ir pagal šiuos atsiliepimus sudaromas apgyvendinimo įstaigų reitingas.
Beje, neseniai teismas autobusų vairuotojui, kuris buvo atleistas po neigiamo komentaro puslapyje, priteisė 2500 svarų kompensaciją.