Patyrę keliautojai turbūt pastebėjo, kad skirtinguose viešbučių užsakymų puslapiuose to paties objekto kaina kartais skiriasi 50 eurų. Savaitės gyvenimo kaina gali skirtis 200 eurų. Sutikite, pakankamai didelė suma, kurios nesinori permokėti. Įskaičiuojant tai, kad pigių skrydžių bilietai į vieną ar kitą miestą dažnai kainuoja pigiau. Kodėl taip skiriasi viešbučių ir hostelių kainos skirtinguose puslapiuose?
Europos viešbučių rezervavimo sistemų kainodara sunkiai suprantama. Kartais atrodo, kad svetainių savininkai kuria sudėtingus algoritmus, skirtus manipuliuoti lankytojais ir paslaugų pirkėjais. Pavyzdžiui, Hotel Praga, įsikūręs Madride, „Ebookers.ch“ tinklalapyje siūlomas už 312 eurų. Viena smulkmena – ši kaina matoma lankytojams iš Šveicarijos.
Jei prie svetainės jungsitės iš Prancūzijos, už viešbutį teks mokėti tik 273 eurus. Skirtumas 40 eurų. Galbūt ne tiek daug, kad vertėtų iš Šveicarijos keliauti į Prancūziją ir iš kaimyninės valstybės užsisakinėti viešbutį, tačiau praradimas vis tiek nemalonus kišenei. Liūdina ir tai, kad skirtumas bus dar didesnis, jei į to paties viešbučio kainas pažvelgsime iš Niujorko ar Londono.
Savo ruožtu, „Ebookers.ch“ rinkodaros direktorius Matiasas Tiureris tvirtina, kad klastos ir spąstų lankytojams nėra. Skirtingas kainas jis grindžia skirtingais ir nuolat svyruojančiais valiutų kursais.
Ekspertai, savo ruožtu, ižvelgia kitą kainų skirtumų priežastį – rezervacijos tinklalapiai skaičiuoja skirtingų šalių gyventojų perkamąją galią ir pagal tai formuoja kainas. Kita rinkodaros gudrybė – viešbučių kainos didinamos tų šalių, kurių gyventojai labiausiai mėgsta konkrečius viešbučius, gyventojams. Pavyzdžiui, Turkijos apgyvendinimo įstaigos, kurias pamėgo rusai, būtent rusams kainas paaukština. Vokiečiui ar lietuviui apsistoti tokiame viešbutyje bus pigiau. Šiek tiek įtakos kaina turi ir valiutų kursų svyravimai, tačiau jie nėra pats svarbiausias veiksnys.
Rezervavimo tinklalapiai atsižvelgia ir į subtilius kiekvienos tautos pomėgius. Pavyzdžiui, anglai laukiami barų ir kavinių klientai, tuo tarpu japonai niekada nepalieka arbatpinigių, tačiau nesukdami galvo brangiau nei kiti moka už numerį.
Tokių skaičiavimų rezultatas – nakvynė Nyderlandų sostinės Ibis Amsterdam Centre, jungiantis iš skirtingų valstybių, skiriasi 235 eurais.
Rezervavimo tinklalapiai iš viešbučių gauna skirtingus komisinius. Jie vidutiniškai svyruoja nuo 15% iki 25%, tačiau, nepaisant to, kiekvienas sistemos savininkas gali šiek tiek „pakelti“ kainas jei mato, kad tai bus naudinga.
Galbūt skaidresnė tik rinkos gigantų rinkodara. Tokie portalai, kaip „Booking.com“ ir „HRS.com“ atidžiai stebi vienas kitą. Net sutartyse su viešbučiais įrašyta, kad apgyvendinimo įstaigos negali nė vienai iš konkurenčių suteikti geresnių sąlygų.
Galbūt dėl aštrios konkurencijos ir vienodų žaidimo taisyklių gigantai nemėgsta smulkių viešbučių paieškos agentūrų, kurios iš vienos pusės dempinguoja kainas, iš kitos sugalvoja įvairiausių būdų, kaip gudrauti. Kartais kova su naujokais persikelia ir į teismus. Pernai „Skoosh.com“, vienas iš rinkos naujokų, kaip audra įsiveržė į rinką. Sėkmės paslaptis buvo paprasta – tinklalapio savininkai sumažino komisinius, kuriuos gaudavo iš apgyvendinimo įstaigų. Tokie gigantai, kaip „Booking.com“ pradėjo spausti viešbučius, kad šie nutrauktų bendradarbiavimą su naujokais. „Skoosh.com“ kreipėsi į konkurenciją prižiūrinčias tarnybas. Buvo pradėtas tyrimas.
Ne ką geriau sekasi ir europiečiams. Neseniai Paryžiaus teismas dėl nesąžiningos pardavimų politikos tinklalapiui „Expedia.com“ skyrė 430 000 eurų baudą. Tyrimas pradėtas asmeniniu Prancūzijos turizmo ministro prašymu. „Expedia.com“ skelbdavo, kad kai kurie viešbučiai jau užpildyti ir nakvynės ten užsakyti negalima, nors realiai numerių būdavo. Tokiu būdų portalas parduodavo kambarius viešbučiuose, kurie mokėjo didesnius komisinius.
Ekspertai sako, kad toks kelias gana paplitęs. Kai kurie tinklalapiai lankytojams rodo tik tuos viešbučius, kurie jiems moka didžiausius komisinius.
Tokia praktika nepatinka viešbučių savininkams, kurių verslas priklauso nuo bukingo sistemų. Šveicarai konkurencijos tarnyboms apskundė agresyvią „Booking.com“ ir „Hotels.com“ rinkodarą. Apgyvendinimo įstaigų šeiminkai skundžiasi, kad jų verslas žlugdomas, nes rezervacijos sistemų šeimininkai prašo 20% komisinių ir tuo pačiu reikalauja, kad numerių kainos, kurios rodomos klientams, būtų mažiausios rinkoje.
Kol kas viešbučiai ir klientai tik piktinasi paieškos sistemomis, tačiau be jų išgyventi negali. Nakvynės paieška internetu taip giliai įaugo į keliautojų buitį, kad be jos neįsivaizduojamas normalios kelionės planavimas. Viešbučiai mėgina kurti nepriklausomus rezervavimo tinklalapius, tačiau jų pardavimai tokie menki, kad gigantai naujų žaidėjų atėjimo į rinką net nepajunta.
Šaltinis „euromag.ru“