Bilietų rezervavimo ir apskaitos sistemos „amadeus.net“ tyrimas parodė, kad Europos pigių skrydžių avialinijos šiemet pasiekė savo veiklos lubas. Toliau augti joms bus sudėtinga arba neįmanoma.
2013 m. pirmą pusmetį biudžetinės oro linijos kelionėms į Europos miestus pasiūlė 182 milijonus vietų lėktuvuose. Tai tik 0,8 % daugiau nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį. Palyginimui, Azijoje, kur toliau vyksta aktyvi avialinijų plėtra, per pirmą šių metų pusmetį keleivių vietų pasiūla augo 29 %.
Įdomu ir tai, kad nors Europoje augimas buvo menkas, tačiau vyko aršus persiskirstymas atskiruose oro uostuose. Pavyzdžiui, iš Varšuvos, kurią kelionėms į svečias šalis vis dažniau renkasi ir lietuviai, pigių skrydžių daugėjo net 29 %. Tuo tarpu Madride tokių reisų mažėjo 27 %.
Kalbant absoliučiais skaičiais, pagrindine ES pigių pigesnių bilietų sostine ir toliau lieka Londonas. Per pirmą pusmetį iš čia pakilusiuose lėktuvuose buvo 15 milijonų keleivių vietų. Daugiau keliautojų pervežti negalėjo nė vienas oro uostas.
Išaugusi konkurencia keleiviams jau atneša ir konkrečią naudą. Pavyzdžiui, įžūlumu ir panieka klientams garsėjusi „Ryanair” jau ėmesi negirdėtų priemonių ir pradėjo šveninti sąlygas keliautojams.
Šios oro linijos netgi „nusirito” iki to, kad padidino leidžiamą rankinio bagažo kiekį ir sumažino mokesčius bilietų iš anksto neatsispausdinusiems žmonėms. Iki šiol tokios brangios smulkmenos buvo nemennka biudžetinių avialinijų pajamų dalis. Nors dauguma naujovių įvedamos nuo Naujųjų metų, tačiau pirmų devynių mėnesių rezultatai airių nedžiugina. Laukiama, kad metinis pelnas bus mažesnis nei pernai.