• Įvairenybės

    Amsterdame uždarys kas ketvirtą viešnamį

     Amsterdamo valdžia imasi naikinti garsųjį Raudonųjų žibintų kvartalą. Iki 2017 m. mieste bus uždaryta 100 iš 400 viešnamių, kuriuose moterys klientus vilioja stovėdamos vitrinose. Taip tikimasi įveikti „nuodėmingus rajonus“ kontroliuojančias nusikaltėlių gaujas ir sumažinti prekybos žmonėmis apimtis. Apie šiuos planus rašo „DutchNews“. Tai ne pirmas viešnamių, dėl kurių dalis turistų skrenda į Amsterdamą, nykimo laikas. Per penketą metų jau uždaryta apie 100 bordelių. Jų pastatus tiesiog nupirko turtingos įmonės, planuojančios ten įrengti savo biurus. Patraukliose vietose stovintys „nuodėmingi namai“ verslininkus domina dėl to, kad dalį jų įsigijimo kainos kompensuoja vietos savivaldybė. Kiek municipalitetas šiems pirkiniams skyrė lėšų neskelbiama. Lyg to būtų maža, rugsėjo 5 d. savivaldybė priėmė nutarimą, pagal kurį…

  • Įvairenybės

    Romos Trevio fontane turistai per pusmetį paliko 540 000 eurų

    Trevio fontanas tai ne tik viena populiariausių Italijos sostinės lankytinų vietų, bet ir stabilus pajamų šaltinis vietos savivaldybei. Smagu tai, kad šimtus tūkstančių eurų žmonės čia palieka savanoriškai, o ne kokių noris turistinių mokesčių forma. Keliautojai po Italiją į fontaną meta monetas, nes tiki, kad tada dar kartą sugrįš į nuostabų Amžinąjį miestą.

  • Įvairenybės

    Rusai vėl skraidys „kukūruzninku“

    Rusijos valdininkai nusprendė vietines avialinijas aprūpinti dvisparniu biplanu „AN 2”, liaudyje plačiau žinomu „kukurūzninko“ vardu. Šių lėktuvų gamyba nutraukta prieš dvidešimt metų. Vyresnės kartos žmonės dar atsimena, kaip šiais patikimais, tačiau gana primityviais lėktuvais buvo tręšiami laukai. Pati „kukurūzninko“ pravardė orlaiviui prilipo dėl to, kad šio modelio lėktuvai buvo plačiai naudojami žemės ūkyje – virš milžiniškų laukų Ukrainoje ir netgi Lietuvoje barstytos trąšos ir chemikalai. Apie biplanų grįžimo planus rašo dienraštis „RBK daily“. Į šiuos lėktuvus, tiksliau jų kelevinius varinatus, pradėta žvalgytis dėl paprastos technikos konstrukcijos. Vietinės Rusijos oro linijos neturi lėšų, kad galėtų pirkti naujus importinius lėktuvus, o „AN 2” galima modernizuoti ir remontuoti bet kurioje specializuotoje įmonėje. Skaičiuojama,…

  • Įvairenybės

    Didžiausi pasaulio miestai

    Nors mums atrodo, kad Vilnius ar Kaunas tai didmiesčiai, tačiau pažiūrėjus, kiek gyventojų turi didžiausi pasaulio megapoliai, tenka džiaugtis, kad patogiai gyvename mažuose miesteliuose. 1. Tokijas. Japonija pakankamai tankiai apgyvendinta teritorija. Nedaug erdvės ir šalies sostinėje. Tokijuje ir priemiesčiuose dirba ir gyvena 35 milijonai žmonių. Tai dešimt Lietuvų daug kartų mažesnėje teritorijoje. 2. Mechikas. Kaip ir Tokijas tai sostinė. Šį kartą Meksikos. Čia gyvena 19 milijonų žmonių. 3. Niujorkas. Didžiausias Jungtinių Amerikos Valstijų miestas. Tai neformali pramogų, žiniasklaidos, mados ir aukštuomenės gyvenimo sostinė. Politinė Amerikos valdžia įsikūrusi Vašingtone. Niujorke gyvena 18 milijonų žmonių. Čia stovi ir šalies simbolis – Laisvės Statula. 4. Mumbajus. Šis Indijos miestas įsikūręs dviejose salose –…

  • Įvairenybės

    Kuprinė, kurią sunku pavogti

    Žmonių išmonė begalinė – jau sukurta kuprinė, kurią sunku pavogti paplūdimyje. Turbūt vienas nemaloniausių jausmų kelionėje kai paplūdimyje visa kompanija kartu negali nerti į bangas, nes šalia guli kuprinės, kuriose dokumentai ir piniginės. Tokio lengvo grobio žvalgosi ilgapirščiai daugumoje kurortų. Nesvarbu, ar tai Palanga, ar Malaga. Praradus dokumentus ir pinigus keliauninkui kyla daugybė visiškai nereikalingų problemų. Pavyzdžiui, kaip oro uoste be paso patekti į lėktuvą ir išskristi namo. Sukurti kuprinę, kurią tiesiogine prasme galima prirakinti prie smėlio, sugalvojo žurnalistas Rafaelis Galjego ir jo žmona Anne Boš. Pasukti galvą kaip apsaugoti poilsiautojų turtą juos paskatino viename iš paplūdimių matytas vaizdelis, kaip ilgapirštis čiupo svetimus daiktus ir pasipustė padus, rašo „El Mundo“.…

  • Įvairenybės

    Koraliniai rifai

    Fantastiški rifų vaizdai. Koralų rifai, mūsų planetos jūros ir vandenų perlai. Vien dėl to, kad galėtų panardyti po Raudonąją jūrą ir pasigrožėti šiais dariniais kasmet tūkstančiai turistų skrenda į Egiptą. Filmo „Ramiojo vandenyno paslaptys“ ištrauka. Vėju ir skrydžiu šiose platumose mėgaujasi dar nedaug mūsų jėgos aitvarų mėgėjų. Koralų rifai tai ne uolienos, bet polipų ir kai kurių dumblių rūšių suformuotos salos. Šiuos „statinius“ jie sugeba suręsti, nes gali iš jūros vandens išgauti kalkes. Tai nuostabus procesas, nes planetoje yra 27 milijonai kvadratinių kilometrų koralinių rifų. Tai kur kas daugiau nei Lietuvos plotas. Jei norite nukeliauti pasižiūrėti šių unikalių darinių, teks pamiršti apie Baltijos jūrą prie Palangos. Čia polipams tiesiog per…

  • Įvairenybės

    Skrydžiai į Kiniją iš Kaliningrado

    Skrydžai į Kiniją iš Lietuvos ilgas ir varginantis užsiėmimas. Lėktuvų bilietai brangūs, tenka naudotis jungiamaisiais skrydžiais ir kelionei sugaišti beveik visą dieną arba naktį. Galime tik pavydėti kaliningradiečiams, nes iš jų miesto planuojamas tiesioginis reisas.

  • Įvairenybės

    Paryžiuje už ne vietoje numestą nuorūką teks mokėti 35 eurus

    Prancūzijoje jau seniai draudžiama rūkyti viešose vietose. Panašiai kaip ir Lietuvoje, jei kavinėje geriant alų ar kavą kils nenumaldomas noras užtraukti dūmą, teks išeiti į gatvę. Tačiau net rūkydami gatvėje neatsipalaiduokite. Jau šią vasarą Prancūzijoje įsigalios įstatymas, pagal kurį už ne vietoje numestą nuorūką bus skiriama 35 eurų bauda. Tiesa, skirtingai nei Vilniuje, kur už šiukšlių mėtymą ne vietoje taip pat skiriamos panašios baudos, Prancūzijos sostinėje prieš įsigaliojant šiam teisės aktui bus statoma tūkstančiai naujų šiukšliadėžių ir peleninių. Tikimasi, kad dėl naujovės Paryžius taps švaresnis. Biudžeto papildymas nėra pats svarbiausias tikslas.

  • Įvairenybės

    „Turkish Airlines“ pradėjo skrydžius į Somalį

    Po dvidešimties metų pertraukos į Somalį, garsėjantį piratais ir nenutrūkstamu pilietiniu karu, atliktas pirmasis tarptautinis skrydis. Šios rizikingos misijos ėmėsi „Turkish Airlines“, kurių lėktuvas nusileido Somalio sostinėje Mogadiše. Apie šį keistą įvykį praneša „Agence France-Presse“. Lėktuvu iš Ankaros atkeliavo aukštų Turkijos pareigūnų delegacija. Valdininkai su vietiniais kolegomis atidarė keletą objektų, pastatytų už Turkijos suteiktą 365 milijonų JAV dolerių paramą. Iki šiol oru Somalio sostinė buvo pasiekiama tik iš gretimų Afrikos valstybių. „Turkish Airlines“ planuoja į Mogadišą rengti du skrydžius per savaitę. Iš Europos Somalį bus galima pasiekti su persėdimu Hartume, Sudano sostinėje. Toks turkų žingsnis rizikingas. Šiandien valstybėje nėra tvirtos centrinės valdžios. Per keliasdešimt metų vykstantį karą šalis padalinti į…

  • Įvairenybės

    „AirBaltic“ laukia drastiškas skrydžių mažinimas?

    Latvijos nacionalinių oro linijų „airBaltic“ ateityje greičiausiai laukia drastiškas maršrutų mažinimas. Norint išlaikyti dabartinę skrydžių struktūrą, bendrovei papildomai reikėtų dešimčių milijonų latų (iki šimto milijonų Lt). Latvijos vyriausybė vargu ar galės skirti tokias sumas. Apie galimą maršrutų naikinimą spaudai pranešė buvęs šalies finansų ministras ir daugiametis „airBaltic“ valdybos narys Edmundas Krastinšas. „Vyriausybė vargu ar ryžis rizikingiems ir brangiems žingsniams, kurių reikėtų norint išgelbėti bendrovę. Greičiausiai pinigų nebus skirta ir Latvijos oro linijų laukia pertvarkymas pagal „Estonian Air“ modelį. Išlaikyti dabartinį maršrutų skaičių brangu. Tuo labiau, kad dalis jų nuostolingi“, – portalui „telegraf.lv“ kalbėjo Krastinšas. „AirBaltic“ daugiausia pinigų išleidžia degalams ir lėktuvų nuomai. Net jei orlaiviai būtų perkami, ne nuomojami, finansinių…

  • Įvairenybės

    „AirBaltic“ suskaičiavo, kad iš papildomų paslaugų surinko 200 mln. Lt

    Iš „airBaltic“ metinės ataskaitos matosi, kad oro linijos milijonus litų surenka ne tik iš lėktuvų bilietų paravimų, bet ir iš papildomų paslaugų, kurias suteikia keleiviams. Šios įplaukos įspūdingos. Apie 40 milijonų latų, arba beveik 200 milijonų litų. Šioje statistikoje nieko naujo. Tokios pigių skrydžių bendrovės kaip „Ryanair“ ir „Wizz air“ taip eina šiuo keliu. Dažnai dėl įvairių mokesčių ir rinkliavų pigūs lėktuvų bilietai staiga tampa nebe tokiais pigiais. Nors kai perlenkiama lazda už tokią rinkodarą oro linijas nuolat baudžia įvairių valstybių teismai, tačiau noras papildomai apmokestinti keleivius begalinis. „AirBaltic“ neatsilieka nuo kolegų, tačiau, teisybės dėlei, reikia pasakyti, kad latviai nenaudoja tokių drastiškų paslėptų mokesčių, kaip „Ryanair“. Nors šiuo metu kaimyninės…

  • Įvairenybės

    Apsišaukėlis keletą mėnesių vadovavo Limožo oro uostui

    Apsišaukėlis, pateikęs suklastotus dokumentus, sugebėjo įsidarbinti Prancūzijos Limožo oro uosto direktoriumi ir šiai įstaigai sėkmingai vadovavo keletą mėnesių. Apie šią keistą istoriją rašo dienraštis „Le Figaro“. Filipas Gajaras ( Jean-Pierre Gaillard), kuriam šiemet sueis 43 m., konkursą eiti tarptautinio oro uosto direktoriaus pareigas laimėjo 2011 m. lapkritį. Užimti šį postą jam padėjo įspūdingas gyvenimo aprašymas. Pretendentas nepasikuklino ir į CV surašė viską, kas tik šovė į galvą. Jis gyrėsi, jog tarnavo karinių oro pajėgų pilotu, dirbo inžinieriumi Nacionalinėje civilinės aviacijos akademijoje ir net vadovavo „Entrepose Contracting“ korporacijos antrinei įmonei. Norėdamas, kad būsimi darbdaviai juo labiau pasitikėtų, Filipas Gajaras gyrėsi, jog dalyvavo karinėse operacijose Persijos įlankoje, Libijoje ir buvusioje Jugoslavijoje. Deja,…